برنامه جریان روز شنبه 15 آذر 1393


انجام روش PRP که مدتی در کشورمون بسیار بین مردم افتاده که روشی برای جلو گیری صد در صد ریزش مو و همین طور رشد مجدد مو ها میشه برنامه جریان به دنبال کردن و تحقیقی کامل برای صحت این روش با مردم و کسانی که از این روش اطلاعاتی دارند و تبلیغات این روش رو در رسانه های دیده اند سوال میکنه و همین طور با کسانی که این روش رو انجام داده اند و متخصص برنامه آقای امیر هوشنگ احسانی متخصص پوست و مو درباره صحت این روش و این که prp چیست و چگونه عمل ترمیم رو انجام میده هم صحبت میشه.

 

در ادامه همراه ما باشید.


برای گوش دادن به این برنامه و همین طور مطالعه توضیحات کامل تر به ادامه مطالب مراجعه کنید.

Platelet-rich plasma  که معنی پارسی آن "پلاسمای غنی از پلاکت" است با نام اختصاری PRP میباشد.

در این روش مقداری خون که از خود بیمار تهیه میشود در فرایندی به پلاسمای غلیظ شده تبدیل میشود که دارای مقدار فراوانی پلاکت میباشد.. استفاده از این روش در مراکز درمانی "کلینیک ها و بیمارستان ها" برای درمان صدمات غضروفی و تاندونها و صدمات بافت نرم اسفاده میشود .. وجود مقادیر بسیار زیاد پروتئین "سیترکین" و .... باعث روشد بهتر و سریعتر بافت صدمه دیده میشود.

بعد از این توضیح درباره روش PRP به زمانی میرسم که عده ای اعلام کردند که میتوان از این روش برای بافت های صورت مانند پوست .. دور چشم و گونه ها برای  جوان سازی استفاده کرد...درادامه هم عده ای سود جو هم در تبلیغات خود از این ورش برای درمان ریزش مو استفده کردند .. تبلیغات فریبنده ای همچون PRP معجره قرن و رشد مو های ریخته با روش PRP . و... به جذب مردم به این روش کردند.


در این برنامه به ریزش مو و این که مقدار متوسط ریزش مو از زبان متخصص برنامه و این که چه کسانی دچار ریزش مو هستند و باید اقدام به درمان کنند پرداخته میشه .. و مبحث اصلی برنامه روش PRP که چه کسانی این روش رو آوردن و به چه نتیجه های رسیدن.

به گفته کارشناس برنامه آقای دکتر امیر هوشنگ احسانی این روش رویش و تقویت مو کاملا بی اثر بوده و در مواردی بسیار کم و خاص توانسته کمی ریزش مو را کمتر کند به هیچ عنوان تاثیری ندارد.

این که در چند جلسه فرد به گفته دکتر باید به این روش ادامه دهد مشخص نیست و این که در هر جلسه از 400 تا 600 هزار تومان باید هزینه کرد که انصافا هم با هزینه جند جلسه PRP  میتوان یک جلسه کاشت مو رفت جای تصمیم گیری دارد.!!!


متاسفانه تاثیر که مردم از تبلیغات فریبنده این روش گرفته اند به قدری زیاد است که وقتی متخصص هم اعلام میکند که این روش اثری ندارد باز هم اصرار میکنند که این روش رو انجام دهند.

جدای از این ها متاسفانه متاسفانه عده ای با انجام این روش در مطب خود به سلامتی بیمار خود آسیب های جدی میزنند که بسیار خطرناک میباشد چون نیاز به محیط استریل در انجام این روش و تاکید بسیار زیاد که انجام این روش در مطب ها غیر قانونی میباشد باز هم این اتفاق میفتد.

 

گوش میکنیم برنامه جریان این هفته

 


دریافت



بیننده گرامی اگر مطالب این برنامه را مفید میدانید لطفا به اشتراک بگذارید تا دیگران هم از این مطالب بهرمند شوند.