عناوین مهم رادیو را اینجا گوش کنید و دانلود کنید

۲۴ مطلب در آبان ۱۳۹۳ ثبت شده است

درمان چاقی

برنامه جریان این هفته شنبه 24 آبان 1393


کارشناس این برنامه جریان آقای دکتر عباس ربانی .. متخصص جراحی عمومی و استاد تمام دانشگاه علوم پزشکی تهران.

آقای دکتر عباس ربانی


بعداز موضوع های که در این برنامه تا به الان در این وبلاگ قرار داده شده همه در تب زیبای بوده و همونطور که از موضوع این برنامه هم پیداست در مورد کسانی که دچار اضافه وزن هستن و دوست دارن که اندامی زیبا داشته باشن.

خب شما هم مطمئن دوست دارید اندامی زیبا داشته باشید درسته؟ میشه گفت کسی رو نمیشه پیدا کرد که از اندام چاق خودش راضی باشه و دوست داره .. بزارید این طور بگم آرزو داره که اندامی متناسب و خوش فرمی داشته باشه..ولی خب نمیشه از غذاهای که مادرمون درست میکنن هم به این سادگی ها گذشت به قولی اون قدر میخوریم که جای یه دونه برنج تو معدمون خالی نمیمونه.. بله در عین دوست داشتن به اندامی زیبا و خوش فرم از غذا های خوش مزه که در طول روز میبینیم به این آسونی نمیشه گذشت.

شما وقتی مشغول غذا خوردن هستید چقدر میتونید بیش از انداز بخورید؟

در زندگی ما ایرانی ها که مدت هاست بهش دیگه عادت کردیم پر خوری و ورزش نکردن "فعالیت منظم بدنی" باعث شده افراد چاق در جامعه ما روز به روز بیشتر بشن .. باید گفت این همه بحث موضوع برنامه این هفته نیست و عده ای هم هستن که با داشتن اندامی متناسب که فقط به یک ورزشن منظم روزانه احتیاج دارن به دنبال راهی میرن که فکر میکنن بسیار ساده تر و درعین حال سریعتر و اون هم عمل کردن معده بیچاره ""که فقط دستورات شما رو در هر شرایطی انجام داده "".

بحث اصلی برنامه این هفته در مورد عمل های که رو معده انجام میشه مثل روش بالن .. حلقه و ... . این مورد جراهی ها در تمام نقاط جهان در موارد خاص انجام میشه توجه کنید موارد خاص!! مورادی حاد که دکتر متخصص برای جلوگیری از مصرف زیاد غذای بیمارشون مجبور به کوچک کردن معده میکنن.. متاسفانه همنطور که گفتم طب زیبای به حدی رسیده که جوانان ما برای این که رژیمی متناسب در مصرف غذا خود داشته باشن و همین طور انجام ورزش اقدام به این نوع جراهی ها میکنن بی آنکه بدونن که چه تصمیم وحشتناکی دارن میگیرن که تا آخر عمر از انجامش پشیمان میشن.


خب برای این که یهتر با این مقدمه که عرض کردم "روش جراهی معده" آشنا بشید با ما همراه باشید. 

ادامه مطلب...
۲۸ آبان ۹۳ ، ۲۲:۳۶ ۱ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ facebook Google+ cloob *

جوان و اعتیاد

جوونی دربست چهارشنبه 28 آبان 1393


کارشناس این برنامه خانم دکتر فرضی

مجری:نسیم رفیعی.

تهیه کننده:عصمت باپیران.


طبق معمول چهارشنبه ها موضوع برنامه در محوریت جوان و آسیب های نوپدید که موضوع این برنامه هم در این باره است

.. جوان و اعتیاد .. 

البته انسان در بسیاری موارد امکان دچار شدن به اعتیاد رو داره ولی بحث اصلی برنامه  درباره اعتیاد به مواد مخدر .. برای مثال تریاک .. هروئین .. و شیشه ... و امثال این ها

حالا سوال آیا شمای جوان خدای نکرده اعتیاد دارید؟

چطور دچار این اعتیاد شدید؟

آیا سعی کردید ترک کنید؟ 

خانواده از این که تصمیم به ترک مواد رو دارید خبر دارن و آیا از شما حمایت میکنن؟

میشه این طور هم پرسید کسانی هستند در اطراف شما که اعتیاد به مواد مخدر دارن؟

 

این که چطور یک جوان دچار اعتیاد میشه و به سمت مواد مخدر میره و باید چطور از جوانی که دچار اعتیاد شده حمایت کرد تا بتونه این اعتیادش رو کنار بزاره .. همین طور خانواده های که برای مثال یکی از زوجه دچار اعتیاد شده و بسیاری مواردی که در این برنامه چه به صورت توصیه های کارشناس برنامه و چه از سوالاتی که از طریق تلفن با این برنامه مطرح میشه در این برنامه به صورت کامل توضیح و راهنمای میشه.


حالا شمای که دچار اعتیاد شدید و یا کسانی که برای شما بسیار مهم هستن و میخواید از این بلای خانه مانسوز رها بشید با این برنامه همراه باشید.

 

در ادامه مطالب با ما همراه باشید. 

ادامه مطلب...
۲۸ آبان ۹۳ ، ۱۸:۰۰ ۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ facebook Google+ cloob *

گوشه گیری جوان

جوونی دربست سه شنبه 27 آبان 1393


کارشناس امروز خانم دکتر محمدی.

مجری : نسیم رفیعی.

تهیه کننده:عصمت باپیران.


موضوع برنامه مرتبط با جوان و خانواده است و در مورد گوشه گیری جوان و دلایل گوشه گیری جوان پرداخته میشه.


در ادامه مطالب با ما همراه باشید.

ادامه مطلب...
۲۷ آبان ۹۳ ، ۱۸:۰۰ ۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ facebook Google+ cloob *

چقدر انعطاف پذیر هستید؟

جوونی دربست دوشنبه 26 آبان 1393


کارشناس این برنامه آقای دکتر ابولفضل شعبان پور

مجری:نسیم رفیعی

تهیه کننده:عصمت باپیران


دوشنبه ها مثل هفته های گذشته موضوع برنامه با محوریت جوان و ازداج که در این برنامه به این که چقدر شما "آقا.خانم" در زندگی مشترکتون انعطاف پذیر هستید صحبت میشه.. این که در برخودر با همین دیگه چقدر با طرف مقابلتون کنار میاید چقدر در این موارد انعطاف پذیر هستید؟

مواردی که در شروع زندگی مشترک جوانان پیش میاد مواردی هستند که گاها باعث دلگیری های هم میشه .. بگفته کارشناس برنامه جوانان در دوره نامزدی که دوره شناخت زوجه از یکدیگر .. دوره ای که باید بهتر همدیگه رو بشناسن و با روحیات و علاق و بسیاری موارد که بسیار مهم هستند آشنا بشن .. به دوره ای زیبای و رمانتیک برای جوانان تبدیل شده .. متاسفانه در بسیاری این موارد توجه نمیشه و زمانی به نکته ها میرسن که ازدواج کردن و حل کردن این موارد بسیار براشون سخت شده .. هیچ یک انعطافی ندارن و به هیچ وجع کم نمیارن و غرور جوانی هم باعث شده که از یک دیگه توقع انعطاف پذیر بودن رو داشته باشن.

حالا برای این که بدونید چقدر در زندگیتون انعطاف پذیر هستید و این انعطاف پذیری چقدر در زندگی جوانان تاثیر زیادی داره با این برنامه همره باشید.


در ادامه مطالب میتونید این برنامه بسیار مهم تاثیر گذار رو گوش کنید.

ادامه مطلب...
۲۶ آبان ۹۳ ، ۱۸:۰۰ ۱ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ facebook Google+ cloob *

موقعیت شناسی شغلی

جوونی دربست یکشنبه 25 آبان 1393


کارشناس برنامه آقای دکتر ابولفضل شعبان پور

مجری : نسیم رفیعی.

تهیه کننده:


شده که به دنبال شغلی باشید؟ مطمئن همین طوره تقریبا بیشتر جوانان به دنبال شغلی هستن .. انتخاب شغل برای هر کسی مهم .. این که به اون شغل و کاری که میخواید درش مشغول بشید علاقه دارید و یا این که میتونید اون وظیفه ای که بهتون محول میشه به درستی انجام بدید.

در این برنامه به انتخاب شغل و ملاک های که برای انتخاب شغل نیازه پرداخته میشه و همین طور راهنمای های برای کسانی که در شغلی هستن که بهش علاقه ای ندارن پرداخته میشه.


اگر شما هم به این موضوع علاقه دارید و یا مشغول کاری هستید و میخواید شغلی رو انتخاب کنید حتما این برنامه رو گوش کنید.

 

در ادامه مطالب با ما همراه باشید.

ادامه مطلب...
۲۵ آبان ۹۳ ، ۱۶:۱۶ ۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ facebook Google+ cloob *

چگونگی ارزیابی رشته تحصیلی

جوونی دربست شنبه 23 آبان 1393


کارشناس برنامه آقای دکتر ابولفضل شعبان پور

مجری : محمدرضا قلمبر.

تهیه کننده:علی نوبخت.


مخاطب اصلی این برنامه والدین و جوانان هستن .. جوانانی که به مقطعی از تحصیل رسیدن که باید رشته رو انتخاب کنن.. حالا به رشته ای که میخواید انتخاب کنید به درستی ارزیابی کردید و یا دارید؟این که به این رشته علاقه دارید و میتونید درش پیشرفت کنید و این که اینده برای این رشته دیدید؟مثلا آینده کاری .

معمولا خانواده های هم هستن که نه به این که فرزندشون در چه رشته ای میتونن موفق باشن و یا  چه رشته ای مورد علاقه اونهاست فقط میخوان موردی که خودشون در نظر گرفتن فرزندشون انتخاب کنه.. هستن مواردی از این قبیل که جوانی در رشته که والدینش براش انتخاب کردن و یا به اجبار اونها انتخاب کرده به جای نرسیده و همه اینها باعث شده جوان به جای برسته که نه راه رفتی داشته باشه و نه راهی برای برگشت و دوباره شروع کردن.


در این برنامه به ارزیابی درست در انتخاب رشته میرسیم و به راهنمای های که هم به جوانان و هم والدین بسیار در این امر کمک خواهد کرد.


برای شندیدن این برنامه بسیار مهم به ادامه مطالب مراجعه کنید.

ادامه مطلب...
۲۴ آبان ۹۳ ، ۱۴:۴۶ ۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ facebook Google+ cloob *

عزت نفس-2

جوونی دربست چهارشنبه 21 آبان 1393


کارشناس برنامه آقای دکتر حمید رضا محتشمی

مجری : محمد رضا قلمبر.

تهیه کننده:


 

موضوع امروز در ادامه و تکمیل مبحث روز دوشنبه 19 آبان 1393

 

در ادامه مطالب این برنامه رو گوش کنید.

ادامه مطلب...
۲۱ آبان ۹۳ ، ۱۹:۰۹ ۱ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ facebook Google+ cloob *

اعتماد خانواده به جوان

جوونی دربست سه شنبه 20 آبان 1393


کارشناس برنامه آقای دکتر رضا پدیدار.

مجری : محمد رضا قلمبر.

تهیه کننده :


خانواده چقدر به شما اعتماد داره؟ و این اعتماد چقدر؟ چقدر در خانواده به حقوق شما احترام گذاشته میشه؟

حتی شمای والدین ! چقدر به فرزندانتون اعتماد دارید؟ و چقدر به حق و حقوق فرزندانتون توجه میکنید؟

گاها در خانواده های اتفاق میفته که والدین به دلیلی بی اعتماد میشن .. مثلا جوان نتونسته کاری رو که قبول کرده به درستی انجام بده و یا اتفاقی ناخوشایند پیش اومده به هین دلیل دیگه نمیتونن بهش اعتماد کنن و یا پدری به خاطر دیر اومدن فرزندش به خونه و دلیلی که فرزندش برای دیر اومدن داره اعتماد نداره و قبولش نمیکنه حالا چرا پدر اعتماد نداره و بسیاری موارد دیگه .

حالا شمای جوان و والدین "البته بیشتر والدین باید توجه کنن" که دچار این بی اعتمادی شدن .........

با گوش دادن به این برنامه و مواردی که از سوی خانواده ها  جوانان طرح میشه که با راهنمای ها و توصیه های کارشناس برنامه به شما در هر چه بهتر شدن و اعتماد سازی بین خانواده و جوان کمک میکنه. 


در ادامه مطالب همراه باشید با برنامه امروز

ادامه مطلب...
۲۰ آبان ۹۳ ، ۱۴:۵۷ ۲ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ facebook Google+ cloob *

عزت نفس

جوونی دربست دوشنبه 19 آبان 1393


کارشناس امروز آقای دکتر حمید رضا محتشمی

مجری:محمدرضا قلمبر

تهیه کننده:

 



در این برنامه به تعریف عزت نفس و همینطور پرداخته میشه به این که در چه کسانی ممکن عزت نفس پایین باشه و چه کسانی بالا باشه و این که توصیه های میشه که چطور عزت نفس پایین مون رو بالا ببریم و بتونیم حفظش کنیم و به دیگران القا کنیم.



برای گوش دادن به برنامه امروز که یکی از موارد بسیار مهمی بوده که تا به الان در برنامه جوونی دربست درباره اش صحبت شده در ادامه مطالب همراه باشید.

ادامه مطلب...
۱۹ آبان ۹۳ ، ۱۷:۰۷ ۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ facebook Google+ cloob *

شغلتون با رشته تحصیلیتون مرتبط؟

جوونی دربست یکشنبه 18 آبان 1393


کارشناس امروز خانم دکتر رآمش.

مجری:محمدرضا قلمبر.

تهیه کننده:


بعد از چند سال تلاش و درس خوندن .. دور از خانواده بودن .. در شرایط سخت درس خوندن با این فکر که فردای فارغ و تحصیلی میری و کاری رو شروع میکنه که براش چندین سال زحمت کشیدی؟ ولی به خیالی باطل میرسی .. کاری نیست برات شرایط با چندسال قبل فرق کرده و نمیتونی شغلی که این همه سال براش زحمت کشیدی رو انتخاب کنی.

امکان داره برات مشکل پیش بیاد و نتونی بری دنبال کاری که دوسش داری و مجبوری شغلی رو قبول کنی که نه بهش علاقه داری و نه درش موفق هستی.

هستن کسای که در رشته تحصیلیشون مثلا عمران بوده و الان بعد از چند سال که از فارغ تحصیلی گذشته رفتن و مشغول کاری که اصلا با رشته تحصیلیش مربوط نیست ولی راضیه درامدش هم خوبه. ولی فکر این که چند سال درس خونده و الان داره کاری رو انجام میده که ربطی به رشته تحصیلیش  نداره کمی آزارش میده و وقتی که یادش میفته به خودش میگه کاشکی به جای اون همه درس خوندن میومدم همین کار رو انتخاب میکردم.

از این موارد در بین جوانان ما بسیار دیده میشه و باید گفت در کل جای تاسف داره!! جوانانی که به این دلایل زمان و جوانی خودش  رو ازدست دادن و موندن تو راه رفته و موندن که چه کنن .. کسی هم نیست که دستش رو بگیره و کمکش کنه .. کسی نیست که راهنمایش کنه.


در این برنامه به جوانانی که از این که شغلشون به رشته تحصلیشون مرتبط نیست و راضی نیستن اختصاص داره .. این برنامه کمک میکنه تا از همین الان یه تصمیم مهم برای خودشون و زندگی آیندشون بگیرن.

با ما همراه باشید با این برنامه.

در ادامه مطالب برنامه امروز رو گوش کنید.

ادامه مطلب...
۱۸ آبان ۹۳ ، ۱۴:۳۲ ۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ facebook Google+ cloob *
تمام موضوعات برنامه جوونی دربست