جوونی دربست شنبه 17 آبان 1393


کارشناس امروز آقای دکتر رضا پدیدار "کارشناس علوم رفتار"

مجری : محمدرضا قلمبر.

تهیه کننده:عصمت باپیران.


شما جزو کدوم یکی از این دو هستید؟ آدمی که همیشه در حال تلاش کردن و یا کسی هستید که مدام کارهاتون رو عقب میندازید و از انجامشون فرار میکنید.

برای شمای که تنبل هستید و نمیدونید چطور این این تنبلی رو از خودتون دور کنید و شروع کنید به حرکت و تلاش کردن .. این که بتونید تنبلی رو از خودتون دور کنید باید به مرز بین تلاش و تنبلی برسید!!! حالا برای رسیدن به مرز باید این برنامه رو کامل گوش کنید.

تعریف تنبلی و مشخص کردن مرز تنبلی و تلاش و همین طور راه های رسیدن به موفقیت که یکی از موارد مهمش تلاش کردن و تنبلی نکردن و در آخر نکته های بسیار مهم در آخر حتما گوش کنید .. مطالبی که در این برنامه به صورت کامل از کارشناس برنامه میشنویم.. همین طور جواب دادن به کسانی که برای رها شدن از این تنبلی از کارشناس برنامه پرسیده میشه بخش های هستدن که در این برنامه به آنها میرسید.


همراه باشید با برنامه بسیار مفید امروز در ادامه مطالب.

 

یکی از نکات مهمی که برای پیشرفت انسان نقش بسزایی را ایفا میکند فراگیری علم و دانش است..شکوفا نمودن وجود انسان برای رسیدن به کمال با یاد گیری علم و دانش است که برای همه ضروری است .. برای یادگرفتن و آموختن زمان و مکان مطرح نیست و در هر شرایطی اولویت با فراگیری علم و دانش انسان، جوان و پاک سرشت میشود و بسمت رستگاری می رود.

کسب مهارت و موفقیت دو بال اولیه علم و دانش هستند که عومل اصلی برای رشد جوانان و حضور آنان در جامعه است.

مهمترین سرمایه انسان کسب علم و دانش است که هر روز به ارزش آن افزوده میشود.

انسان در طول زندگی خود دو پدر دارد .. پدر "نسبی" و پدر "علم" که نقش معلم را دارد.

تنبلی "خودخواهی" و تلاش "شکوفای" و رشد انسان است.

*قانون تامین و سایل و امکانات تحصیلی اطفال و جوانان ایرانی. .. ماده 1 تبصره 1353

کلیه اطفال و جوانان ایرانی که واجد شرایط تحصیل میباشند باید بدون هیچ گونه مانعی به تحصیل بپردازند و هیچ کس نمی تواند آنان را از تحصیل باز دارد جز با مجوز قانونی.*

آسیب شناسی اجتماعی نشانگر از وجود یک پدیده جدید به نام "تنبلی اجتماعی" است.

تنبلی اجتماعی یکی از مهم ترین ویژگی های رفتاری ناپسند افرادی از کشوره ها بخصوص ایرانیاناست.

این مسئله به ویژه در عدم تمایل به درس خواندن در مدارس و دانشگاه و همین طور در کار و اداره کارمندان و در میزان بالای تماشای تلویزیون، ماهواره، فضای مجازی و اینترنت و تلفن همراه به جای کتاب خواندن و تمایل زیاد به استخدام در دستگاه های دولتی و عدم تمایل برای کسب تخصص و مهارت و کار آفرینی در وجود تحصیلی فراوان سالانه و پدیده بین التعطیلی و در موارد فراوان دیگر موجود است.

علی نوبخت.



برنامه امروز در یک بخش به مدت 51 دقیقه 23 ثانیه.

 


دریافت


بیننده گرامی اگر مطالب این برنامه را مفید میدانید لطفا به اشتراک بگذارید تا دیگران هم از این مطالب بهرمند شوند.