جوونی دربست یکشنبه 11 آبان 1393


کارشناس امروز آقای دکتر ابولفضل شعبان پور.

مجری : نسیم رفیعی.

تهیه کننده :


-دیگه الان بیشتر جوانان مشغول کاری هستن "اداره-کارگاه- حتیبرای خودش"ولی آیا تا به حال به روحیه ای کار تون توجه کردید؟

-بگذارید این طور بگم .. آیا شما روحیه مثبتی در محل کارتون و در هین کار کردن دارید؟

-آیا شمای جوان که شروع به کاری کردید شده تا به حال به مشکلی در کارتون بخورید و روحیتون رو از دست بدید و دیگه ادامه ندید ؟

-اصلا شمای که مشغول کاری هستید توجه کردید روحیه شما به کاری که انجام میدید مرتبطه!.. و این که علاقه به کار باعث بالا رفتن روحیه شما میشه و این عامل موفقیت شما در شغلتون؟

-حتی شما مدیر محترم یک اداره یا شرکت و حتی کارگاه حالا کوچیک یا بزرگ .. تا به حال به روحیه کارمندانتون توجه کردید ؟ تا به حال توجه کردید که اگه مثلا حقوق کارمندانتون رو کمی دیر تر بدید و یا حتی محل کار کارمندانتون محیط تاریک با دیوارهای با رنگ های به روح و خیلی مسائل  دیگه باعث پایین اومدن روحیه شون میشه و میتونه به بازدهی و کیفیت کارتون صدمه بزنه؟

میخوام مثالی بزنم از یک شرکت موفق خصوصی خارجی"پیکسار" که چطور به میحط کاری کارمندانشون اهمیت میدن و این رو به درستی درک میکنن که برای موفقیت در کارشون باید کارمندانی با روحیه بالای داشته باشن .. محیط کاری کارمندان همه به سلیقه شخصیشون طراحی شده از رنگ آمیزی گرفته تا انتخاب میز کار قرار دادن گل گیاه همین طور تابلو های مورد علاقه شون و ... . و خیلی موارد دیگه همه این ها باعث میشه روحیه کارمند بالا رفته و از کار کردن در شرکت لذت ببره و این ها عواملی که متاسفانه حتی یکی حتی یکی از این موارد در شرکت های ایرانی و کارگاه هاشون بهش پرداخته نمیشه حتی فکری هم نمیشه .

با این که این توضیح کمی باز شده در ادامه بگم که این عملکرد مدیرانی هست که باعث شده

کشورشون با صفت پیشرفته برای کشور های دیگه شناخته بشه.


 کارشناس برنامه به موارد که در ابتدا گفته شد توضیحات و مثال ها و همین طور راهنمای های میکنن که باید بهشون توجه بشه و مورادی که به صورت تلفنی گفته میشه جواب میدن.. تا شمای که اگه روحیه ضعیفی در شغلتون دارید و حتی شما مدیر عزیز باعث میشه به روحیه کارمنداتون توجه بیشتری بکنید تا روحیه و عمل کرد کارمندانتون و خودتون بالا ببرید.


برای گوش دادن به این برنامه بسیار مفید به ادامه مطالب مراجعه کنید.

 

 

بخش اول


دریافت


بخش دوم

 


دریافت

 

بیننده گرامی اگر مطالب این برنامه را مفید میدانید لطفا به اشتراک بگذارید تا دیگران هم از این مطالب بهرمند شوند.