جوونی دربست شنبه 23 اسفند 1393


کارشناس برنامه: خانم دکتر رامش. بهمراه نکته از آقای دکتر ساسان شاهویسی..کارشناس اقتصادی

مجری: محمدرضا قلمبر.

تهیه کننده: عصمت با پیران.

 

در این روزهای آخر سالی مطمئن یک سری دقدقه ها و دل مشغولی ها و در عین حال یک سری هیجانات و اشتیاق های پایان سالی رو باخودتون همراه دارید.

اما همه ما این رو میدونیم که درست با تغییر و تحول در روزهای پایان سالی یک سری از اتفاقات میفته که میتونه چه از بعد روانشناسانه و چه از بعد اقتصادی و چه از بعد اجتماعی و بخصوص از بعد فرهنگی، یک سری از دقدقه ها و اضطراب ها و دل مشغولی و نهایتا هیجان های رو برای ما به وجود بیاره.

ما کجا قرار داریم؟ .. آیا خریدها میتونه اون کشش و جاذبه ی رو که در ما به وجود میاره بر ما مسلط کنه؟ ..آیا خرید ها و دقدقه های که باید به یک سری از نیازها و احتیاجاتی رو که باید به فکرشون باشیم  و اونها رو تهیه کنیم؟ .. آیا میتونه تاثیر بزاره روی فرهنگ ما .. روی رفتار ما .. روی بهداشت روانی ما .. روی برنامه ریزی های ما و اقتصاد که برای خانواده پیش بینی کردیم.

همه اینها اون چیزی هست که ما از اون به عنوان هیجانات پایان سالی یاد میکنیم و ضرورتا بایستی که اگر میخوایم برخورد منطقی با اون داشته باشیم .. اگر میخوایم برخوردی داشته باشیم که قابل مدریت باشه .. اگه میخوایم اون جوری قضاوت بشه که بعدا نگن مثل بچه ها خیلی ساده انگارانه  وارد بازار شدن و خیلی ساده انگارانه  از بازار خارج شدن  حتما و ضرورتا باید یک بازنگری در رفتارها و بخصوص اتفاقات و التهابات این چند روز آخر داشته باشیم.

یک مقدار برنامه ریزی داشته باشیم .. یک مقدار با فکر بیشتر و در عین حال با مسلط بودن به کنترل رفتارهای خودمون و این که واقعا اطلاع داشته باشیم که در پایان سال قرار چه اتفاقی رو برای خودمون صورت بدیم وارد بازار و اتفاقات و انگارانه روزهای آخر سال بشیم.

مطمئن میتونیم با یک برنامه ریزی درست نیازها و دقدقه های خودمون رو پاسخ باشیم.

 

دکتر ساسان شاهویسی .. کارشناس اقتصاد.

با ما همراه باشید.

بخش اول

 


دریافت


بخش دوم

 


دریافت