موضوع جدید و شاید تعجب آوری که در این وبلاک از امروز شروع میشه یه بخش ویدئوی که جز موارد خاص محسوب میشه حالا از چه نظر خاص ؟ در ادامه به این سوال جواب میدم.

 

سبزترین خانه های جهان نام عنوانی مستند که مدتی بود در برنامه چهار سوی علم از شبکه 4 سیما و همین طور شبکه مستند پخش شد.. موضوع ین برنامه هم همون طور که از نامش پیداست در مورد سبز ترین خانه های جهان

"""در اینجا عنوان خانه سبز منظور ساخت خانه های با استفاده از مصالحی که از از تولیدات محلی و از همه مهم تر قابل بازیافته و حتی در بیشتر موارد مواد استفاده شده در ساخت این خانه های از مواد بازیافت شده ست .. و به هیچ عنوان از مصالحی که از کشوری دور یا حتی شهری دور در ساخت این خانه ها استفاده نشده.. همین طور مصرف کم انرژی خانه در کنار بازدهی بالای اون این عنوان رو به این خانه ها میدن.""""

هست که در هر برنامه البته در این وبلاگ هر قسمت در مورد یک خانه سبز  دریافت کننده لوح خانه سبز هم هست " البته در مورد بیشترشون" مجری برنامه که خودش یک طراح هست با رفتن به هر یک از این خونه ها به برسی و شنیدن و توضیحات صاحب خونه و همین طور با نوع نگرش و ایده های خلاقانه طراح خونه به ببینده های این برنامه آشنا میکنه.

 

از علاقه شدید من به طبیعت و این که بسیار برام مهم که طبیعت من داره به مرز آلودگی شدید و حتی نابودی میرسه بران شدم که این برنامه رو به صورت تکی و با کمی توضیح در مورد خانه سبزی که قرار در مورد ببینیم میدم در در این وبلاگ با کیفیت نسبتا خوب و حجم بسیار کم برای شما دوستاران محیط زیست آماده کنم .. حالا با دیدن این برنامه مستند که به بسیار آموزنده و ایده های خوبی در ساخت خانه های سبز به مخاطبش میده که در 80 درصدشون هزینه های بسیار پایینی رو هم دارن .. باشد که این برنامه کمکی به کمتر شدن آلودگی و کم مصرف شدن انرژی در خانه و همین طور در ساختشون در کشور عزیزمون باشه.